הצפון החדש של ת"א - רובע דרום גלילות יוצא לדרך

אתמול (ב') אושרה ע"י הוועדה המחוזית תל אביב, תכנית המתאר דרום גלילות.

הרובע החדש ישתרע על שטח של כ - 1800 דונם והוא יכלול כ - 9,800 יח"ד חדשות, כשמתוכן 800 יח"ד יהיו מיועדות לדיור מוגן,  כמו כן יכלול הרובע כ- 700 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר.

מנהל הרשות, עדיאל שימרון: "התכנית בדרום גלילות היא חדשנית ומובילה בתחומה, שמנו לעצמנו במנהל למטרה, לפתח רקמה עירונית איכותית ותוססת בסטנדרטים גבוהים. תכנית זו צפויה להוות תכנית הדגל במטרופולין ת"א, אשר נותנת מענה למדיניות של הממשלה לתכנון היקף יח"ד נרחב במרכז הארץ ובלב גוש דן בפרט".

 

בעקבות אישור תכנית המתאר החדשה של דרום גלילות,  יוקם רובע חדש  באזור.

 

מדובר בתכנית מרכזית ומהחשובות שבמחוז תל אביב. היא משתרעת מצפון לת"א בין הכבישים 20, 5 ודרך נמיר, על שטח של כ- 1800 דונם, בתחום השיפוט של רמת השרון.

 

רובע דרום גלילות, ממוקם בין 3 דרכים ראשיות. הדמיה: טריגו נדל"ן

 

זוהי חטיבת קרקע משמעותית ביותר במרכז המטרופולין הגדול ת"א, אשר קובעת ייעודי קרקע למגורים, תעסוקה, מסחר, תעשייה וצרכי ציבור מגוונים.

 

התכנית כוללת היקף זכויות לבנייה של 9,800 יח"ד חדשות, כשמתוכן כ - 800 יחידות מיועדות לדיור מוגן. כמו כן כוללת התכנית 700 אלף מ"ר המיועדים למסחר ותעסוקה וכ- 454 אלף מ"ר המיועדים למבנים ולמוסדות ציבור.

 

 

התכנון המאפיין של התכנית הוא רובע עירוני שוקק, עם מתחמים מגוונים באופי הבניה, ותמהיל השימושים. הרובע החדש יכלול שכונות בדגש מגורים, שכונות בדגש תעסוקה ושכונות מעורבות.

 

העיקרון התכנוני המוביל הוא פרישה של השכונות מסביב למרחב ציבורי גדול, הכולל פארק של כ - 350 דונם, שיהווה הלב הירוק של הרובע, וקריות חינוך מרכזיות.

 

בנוסף כוללת התכנית גם מרכז תחבורה משולב עם תחנת רכבת, וחיבור לנתיבי אילון, כביש ציר הנופש ונתיבי התחבורה הציבורית עם אפשרות לרכבת קלה בעתיד.

הליכי התכנון וגיבוש התכנית של רובע דרום גלילות, ארכו למעלה מעשור ונבחנו חלופות שונות לפיתוח ובינוי חטיבת הקרקע.

 

חטיבת קרקע משמעותית במרכז מטרופולין ת"א. הדמיה: טריגו נדל"ן

 

את יזמי התכנית הנחו שיקולים רבים ומגוונים,  ביניהם נושאים סביבתיים העוסקים בשימור של ערכי טבע ורצפים אקולוגיים, השתלבות של הרובע החדש במרחב האורבני הקיים והמתפתח, נגישות תחבורתית, ועוד.

 

גילי טסלר, מתכננת מרחב העסקי ת"א ברמ"י, הבהירה כי במסגרת התכנית, מימוש הייעודים הציבוריים הראשיים ברובע כמו- דרכים, שטחים למוסדות ציבור והפארק ימומשו טרם הבינוי למגורים, לתעסוקה ולמסחר. בדרך זו התשתיות המרכזיות של הרובע יקדימו את האכלוס למגורים ותעסוקה.

 

טסלר, הובילה את התכנון המורכב של הרובע החדש בשיתוף עם משרדי תכנון מובילים, ביניהם מזור-פירשט אדריכלים, ח.ג.מ, מנעד – תכנון נוף, לשם – שפר ועוד. וחברת יהל מהנדסים תנהל את הפרויקט.

 

התכנית קודמה בתיאום מלא עם עיריית רמת-השרון שתהנה מההתפתחות והצמיחה האיכותית והמשמעותית של האזור.

 

סרטון הסברה על פרויקט "רובע דרום גלילות"

מקור: טריגו נדל"ן